ВАША ДУМКА

Шановні директори!
Просимо Вас в коментарях висловити свою думку .

1.  Чи вважаєте Ви модель профільного навчання в Вашому навчальному закладі ефективною?    Якщо ні то,  чому діюча модель профілізації навчання школярів у рамках традиційної школи є неефективною? 

 2. Ваш погляд у майбутнє профільного навчання: бачення "архітектури" профільної освіти старшокласників та допрофільної підготовки учнів( структура загальноосвітньої школи, мережа спеціалізованих закладів тощо); бачення контенту профільного навчання (навчальні плани, програми тощо).


3. Обсяг, роль і місце в навчальному плані профільної школи природничо-математичних та гуманітарних предметів.

4. Ваше бачення преспектив, структури та змісту профільного навчання та допрофільної підготовки  в підпорядкованому Вам закладі та в закладах освіти району в цілому.

Заздалегідь вдячні за Ваші думки.



17 комментариев:

  1. 1. У Кушугумському НВК "Інтелект" модель профільного навчання є ефективною бо, є допрофільна підготовка учнів, що є запорукою ефективного мульпрофільного навчання у старшій школі.
    2.Створити модель старшої школи, за якою кожен учень мав би право навчатися за індивідуальним навчальним планом, та індивідуальним розкладом, мав би змогу обирати не один, а три-чотири навчальних предметів, а за потребою змінювати профіль навчання; щоб у навчальному закладі були умови для створення динамічних, змішаних груп, учів паралелі.
    3. Однозначно робочі навчальні плани далеко не задовольняють запити батьків та дітей. Недостатня поінформованість батьків, щодо профільного навчання, через ЗМІ. Зниження популярності вищезазначених предметів у зв'язку із орієнтацією суспільства на сучасний ринок праці.
    4. Перспектива буде, якщо буде фінансування достатнє старшої школи, програмне забезпечення, забезпечення підручниками, кваліфікованими спеціалістами профільного навчання та розвиток рівня освітньої культури регіону, який обслуговує навчальний заклад.

    ОтветитьУдалить
  2. 1. Модель профільного навчання ефективна, допрофільна підготовка учнів - поглиблене вивчення інформатики, поглиблене вивчення української мови дає можливість введення інформаційно-технологічного профілю та профілю української філології.
    2. Систематизувати допрофільну та профільну освіту виходячи з концепції розвитку школи - її комплексно-цільової програми.
    3. Для підвищення ролі і місця в навчальному плані профільної школи природничо-математичних та гуманітарних предметів, необхідно покращити матеріально-технічне та методичне оснащення кабінетів з профільного навчання, перепідготовку кадрів з орієнтацією на профільне навчання.
    4. Сформувати систему додаткової освіти і профорієнтації з учнями та батьками; удосконалювати управлінську діяльність школи з питань організації допрофільної та профільної освіти (перепідготовка кадрів, матеріально-технічне забезпечення).

    ОтветитьУдалить
  3. 1. Згідно з запитів учнів та батьків, при наявності матеріально-технічної бази та професійної підготовки вчителів – модель профільного навчання у школі (суспільно-гуманітарний та філологічній профіль) є оптимальним.
    2. Створити таку модель профільної школи, щоб учень мав можливість при потребі отримати підготовку з декількох профілів (за індивідуальним планом-графіком).
    У разі відсутності матеріально-технічної бази, при нечіткому визначенні майбутнього профілю(за наповнюваністю у класі 10 – 12 учнів) мати можливість навчатися у старшій ланці за універсальним профілем.

    ОтветитьУдалить
  4. Діюча модель профільного навчання в рамках традиційної школи не є ефективною. Допрофільна підготовка дає можливість визначитись із вибором профілю. Проте обов’язкова загальна середня освіта «заганяє» усіх учнів в профільні класи. Тому втрачає той, хто визначився з переліком предметів для вступу в ВНЗ та для подальшого навчання.
    Слаба матеріально-технічна база сільських шкіл, обмежене фінансування навряд чи дадуть очікувані результати.
    Педагогічний колектив Біленьківської школи і надалі буде працювати над вдосконаленням до профільного та профільного навчання, шукати шляхи вирішення проблем.

    ОтветитьУдалить
  5. Питання профільного та допрофільного навчання сьогодні, на мою думку, надзвичайно актуальні. Запроваджуючи профільне навчання в школі, ми готуємо наших вихованців до свідомого вибору майбутньої професії, реалізуємо принцип особистісно орієнтованого навчання. Та вважаю, що проблему профілізації легко можна розв’язати в міських школах, у сільських є певні труднощі. По-перше, мала наповнюваність класів. По-друге, відсутність належної матеріальної бази. По-третє, необхідність забезпечення всіх учителів навчального закладу годинами.

    ОтветитьУдалить
  6. 1. В школі відсутні профільне навчання. Є тільки допрофільне.
    2. Якщо у окрузі є 2 школи, бажано обрати спільний профіль, наприклад, у нашому освітньому окрузі можна було б зробити суспільно-гуманітарний профіль для обох шкіл.
    3. Залежить від вибраного профілю.
    4. При наявності коштів, відповідної навчально-матеріальної бази та кадрів визначити опорні школи. в яких можна було б проводити факультативи, додаткові заняття.

    ОтветитьУдалить
  7. 1. Вважаю модель профільного навчання в Малокатеринівському НВК «Мрія» ефективною. Два профілі навчання: українська філологія, історичний профіль введені за запитом учнів та їх батьків. Також враховується кадрове та матеріально-технічне забезпечення профільного навчання.
    2. На мою думку потребує удосконалення допрофільна підготовка. Необхідно внести зміни до навчальних планів 5-9 класів для того, щоб мати більше навчальних годин для допрофільної підготовки. Здійснення допрофільної підготовки в позаурочний час також потребує додаткових годин гурткової роботи. В окремих випадках клас може бути неорієнтований на конкретний профіль навчання, тоді задоволення освітніх запитів учнів можна здійснювати за рахунок уведення курсів за вибором, які дають змогу поглибити або професійно спрямувати зміст споріднених базових предметів.
    3. В навчальному плані профільної школи перевага надається гуманітарним предметам. Слід збільшити кількість годин для предметів природничо-математичного циклу. Але це потребує, в першу чергу, покращення матеріально-технічної бази для викладання цих предметів.
    4. З метою удосконалення профільного навчання та допрофільної підготовки в навчальному закладі слід покращити матеріально-технічну базу, перепідготовку педкадрів. Передбачити профільну спеціалізацію груп учнів у класах певного напрямку профілізації, створення динамічних різновікових допрофільних груп, профільне навчання за індивідуальними навчальними планами для задоволення індивідуальних запитів обдарованих учнів. Проводити роз’яснювальну роботу серед батьків щодо вибору профілю навчання дітей.

    ОтветитьУдалить
  8. В Григорівському НВК шляхом введення природничо- математичного профілю та поглибленого вивчення біології та хімії в 8, 9, 10, 11 класах забезпечено права учнів на одержання високоякісної освіти.Щорічно відбувається розробка й затвердження навчального плану, у якому представлені профільні предмети, курси за вибором.Затверджено план роботи щодо реалізації допрофільної підготовки й профільного навчання.Вивчаються нормативні документи щодо реалізації допрофільної підготовки й профільного навчання.Проводяться організаційно-методичні і науково-методичні семінари для педагогічних працівників школи:«Порядок комплектування профільних класів».«Розробка, рецензування й експертиза авторських навчальних програм до профільних і профільних курсів за вибором, гуртків, факультативів».«Технології профільного навчання».«Особливості змісту профільних програм».Розроблено і затвердженно робочі програми з профільних предметів і програм реалізації до профільних і профільних курсів за вибором.Розроблена і затверджена програма варіативної складової навчального плану.Укомплектовано НМК щодо забезпечення навчального процесу в профільних класах.Розроблено тести, контрольні роботи й інші форми діагностики, контролю знань та якості засвоєння учнями профільних предметів.Розроблено евристичні завдання для проведення «спроб вибору профілю навчання» з учнями 9 класу.Зроблена оцінка ефективності реалізації профільних і до профільних курсів за вибором. В НВК здійснено кадрово –методичне забезпечення та компетентність педагогів, які здійснюють допрофільну підготовку та профільне навчання.Ведеться всебічна робота з обдарованою молоддю, співпраця з науковцями ВНЗ. Поглиблене вивчення біології та біологічний профіль дає результати. Учні школи два роки приймають участь в МАН з цього предмету і в 2013-2014 н.р. за учениця 11 класу зайняла ІІІ місце.Випускники нашого закладу щороку продовжують навчання в тих навчальних закладах,де основними предметами є біологія та хімія.Так у 2014 році 3 учнів з 8 вступили до Медичного коледжу. Випускники нашої школи є студентами Медичної академії, біологічного факультету ЗНУ. Але є і недоліки в роботі, на протязі 2012-2013 н.р., 2013-2014 н.р. учні школи показали низькі результати в олімпіадах з хімії, це свідчить про недоцільність введеня хіміко – біологічного профілю та зміни профілю навчання на наступний навчальний рік.В 2015-2016 н.р.плануємо змінити профіль в 10 класі на екологічний.

    ОтветитьУдалить
  9. Лукашівський НВК
    У нашому навчально-виховному комплексі науково-методичними та методологічними засадами профільної освіти є принципи особистісно та компетентнісно орієнтованої освіти, диференціація та індивідуалізація освітнього процесу. Профільна освіта забезпечує професійне самовизначення, робить акцент на становлення компетентної, конкурентноспроможної особистості, здатної до соціальної адаптації, навчання.
    Профільні дисципліни поглиблюють зміст базових загальноосвітніх предметів та міжпредметні зв’язки. Профільне навчання повинне стати чинником поліпшення якості та доступності освіти в умовах сільської школи.
    Важливою складовою в інтеграції змісту освіти на сучасному етапі розвитку держави є освітня галузь "Технології", її метою є підготовка особистості до життя та трудової діяльності в умовах сучасних екотехнічних технологій. Тому у 8 класі діти та їх батьки обрали технологічний профіль (допрофільну освіту). Зміст допрофільної освіти забезпечує формування технологічного світогляду, ознайомлення учнів з інформаційно-комунікаційними технологіями в сучасному виробництві та в житті, набуття навичок культури та різних способів праці, професійного самовизначення, раціональних видів діяльності, створення умов для особистісно-орієнтованого навчання та розвитку школяра.
    З цією метою введенні факультативні курси «Технологія приготування страв. Традиції української національної кухні», «Технологія виготовлення виробів плетених гачком та в’язаних спицями», «Технологія оздоблення одягу», «Технологія електротехнічних робіт». Впровадження до профільного та профільного навчання сприяє становленню майбутнього випускника до свідомого самовизначення його майбутньої професії, дає підґрунтя до його самореалізації, орієнтує на вибір професій, які мають запит на сучасному ринку праці.

    ОтветитьУдалить
  10. Підготовка учня до вибору профілю навчання – це фактично перший серйозний етап вибору професії. Одна з найскладніших проблем, яка постає перед учнем старшої школи. Вирішення її є важливою як для старшокласника, так і для батьків і вчителів: від правильного вибору залежить успіх людини в житті, її самореалізація.
    Юльївський НВК має профілі української та іноземної (англійської) філології, які обрані з урахуванням побажань учнів та батьків. Але через невизначеність інтересів в підлітковому віці не всі учні в подальшому повязують свою професію з гуманітарним напрямком. Цьогорічна можливість обирати предмети для ДПА за власним бажанням (не зважаючи на профіль), дає змогу таким учням краще підготуватись до ЗНО. Також при формуванні РНП потрібно дуже ретельно аналізувати індивідуальні запити учнів, щоб вивчення профільних гуманітарних предметів доповнювалося предметами природничо-математичного циклу.
    Головною метою профільного навчання є забезпечення можливостей для рівного доступу учнів до здобуття загальноосвітньої, профільної та початкової допрофесійної підготовки, неперервної освіти впродовж життя, виховання особистості, здатної до професійного зростання, мобільності в сучасному суспільстві. Спрямоване воно на набуття старшокласниками навичок самостійної науково-практичної, дослідницько-пошукової діяльності, розвиток інтелектуальних, психічних, творчих, моральних, фізичних і соціальних якостей, прагнення до саморозвитку та самоосвіти.
    Однак щоб перевести старшу школу на «профільні рейки», потрібно мати не тільки програмно-методичне забезпечення, а й знайти джерела фінансування, здійснити масову підготовку кадрів, відпрацювати модель управління профілізацією, забезпечити підтримку громадської думки, особливо педагогічної та батьківської громад. Тільки за таких умов можна розраховувати на успішне впровадження профільного навчання та виховання в освітньому процесі.

    ОтветитьУдалить
  11. 1.Навчальний заклад докладає зусилля, щоб модель профільного навчання була ефективною. Проблема є втому, що, навіть вивчивши запити всіх учнів, школа обирає профіль за більшістю голосів та власними можливостями, тим самим задовільняючи потреби не всіх учнів. Тому деякі учні витрачають час і зусилля на вивчення тих предметів, які їм не потрібні.
    2. Для успішного здійснення профільного навчання у процесі навчальної діяльності передпрофільних (8–9) класів школи сільської місцевості доцільно реалізувати вид диференціації, який є комбінованим щодо рівневої і профільної диференціації, виступає об’єднуючою ланкою та орієнтований на підготовку школярів до вибору профілю навчання. Цей вид є рівневою диференціацією з елементами профілювання. Елементи профілювання можуть бути привнесені в усі компоненти процесу навчання.
    Профільне навчання в старшій школі сільської місцевості вимагає нових підходів до організації навчального процесу, бо класи в основному з низькою наповнюваністю. Тому, вважаємо, що необхідне здійснення реорганізації навчання як нормативно побудованого процесу на навчання як індивідуальну діяльність школяра, її корекції та підтримки вчителем.
    3. В робочих навчальних планах профільної школи, особливо сільської, повинні бути збережені поряд з гуманітарними предметами природничо-математичні з метою забезпечення освітніх потреб усіх учнів класу.
    4. Профілізація старшої школи – це переорієнтація на особистість, на те, щоб створити можливості кожному випускникові побудувати свою власну життєву траєкторію, досягти мети. Але оптимальне і ефективне профільне навчання безпосередньо залежить від стану матеріально-технічної бази, рівня навчально-методичного забезпечення.Вирішення цих питань потребує фінансової підтримки з боку держави.

    ОтветитьУдалить
  12. Педагогічний колектив працює над удосконаленням моделі профільного навчання. Але у традиційній школі через малу наповнюваність класів модель є не досить ефективною. Також на це впливає не повністю вирішена проблема з матеріально - технічного стану навчальних кабінетів та не підготовленість батьків до профільного навчання своїх дітей.
    На мою думку, потрібно вводити декілька профілів, при цьому зменшити кількість учнів для оформлення профілю. У сільскій школі створення шкільних округів і опорних шкіл не можливе в даний час. Це пов'язано з однією великою проблемою, яка не відомо коли буде вирішена - це дорога до школи (підвіз дітей).
    Оптимальним на мою думку є введення універсальгого профілю. Вивчення одних лише мов (гуманітарного профілю) не дасть змогу розвивати економіку, бо необхідні знання з хімії, математики, фізики, біології. Потрібно враховувати й особливості дітей. Не всі учні гуманітарії і не всі мають математичний склад розуму. А через малу наповнюваність класів вводиться один профіль.
    Педагогічний колектив нашої школи бачить таку структуру профільного навчання:
    - перші 3 - 4 уроки - універсальний профіль, далі кожен учень і батьки вибирають свій профіль і вчителі працюють з учнем індивідуально.
    Допрофільна освіта:
    - кожного дня по 2 години варіативної складової кожного профілю для свідомого вибору профілю учнем.

    ОтветитьУдалить
  13. Мар’ївський НВК
    Профілізація старшої школи є однією з основних вимог розвитку сучасної освіти. Адже профільна школа сприяє розвитку здібностей дитини та спрямовує її на правильний вибір майбутньої професії. Адміністрація та колектив Мар’ївського НВК докладає зусилля, щоб модель профільного навчання була ефективною. В закладі введено два профілі навчання: художньо-естетичний та біолого-технологічний введені за запитом учнів та їх батьків.
    Для більш результативної професійної орієнтації учнів у процесі навчання є допрофільна підготовка (курси за вибором та факультативи), яка потребує удосконалення навчальних планів 5-9 класів (виділення більшої кількості годин для допрофільної підготовки.)
    Вирішальною умовою реалізації профільного навчання є комплексне вирішення питань, пов’язаних із фінансовим , кадровим, навчально - методичним, нормативно-правовим і організаційним забезпеченням профільної школи.
    Для того, щоб підвищити роль і місце профільної школи природничо-математичних предметів, необхідно покращити матеріально-технічне та методичне оснащення кабінетів з профільного навчання, перепідготовку кадрів з орієнтацією на профільне навчання, а також збільшити кількість годин для предметів даного циклу.
    Перспектива буде при достатньому фінансуванні старшої школи. При удосконаленні системи з допрофільної підготовки. При створенні умов для цілеспрямованого виявлення, підтримки та розвитку схильностей кожної дитини, їх самореалізації, професійного самовизначення відповідно до здібностей.

    ОтветитьУдалить
  14. Основними завданнями профільної школи є створення умов для розвитку
    навчально-пізнавальних і професійних інтересів, нахилів, здібностей і потреб учнів.
    У Веселянському НВК здійснюється допрофільна підготовка, орієнтована на майбутню профільну підготовку в старшій школі (на базі Григорівського НВК). У Григорівському НВК впроваджується біолого –хімічний профіль природничо –математичного напряму.
    У 8-9класах нашого закладу проводяться факультативні заняття з біології та хімії: «Охорона тварин», «Психологія особистості», «Світ кімнатних рослин», «Кроки до хімії», «Розрахунки з розчинами», «Хімія живих організмів», «Хімія і довкілля».
    Результативність допрофільної підготовки необхідно підвищувати , так як учасники ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад високих результатів не показали.
    На засіданнях ради освітнього округу , шкільних методичних комісій ,батьківських зборах виносяться питання про доцільність та можливості (методичне, матеріально-технічне забезпечення ) оптимізації розкладу факультативних занять шляхом впровадження міжшкільного факультативу з біології на базі Григорівського НВК, але для цього необхідне додаткове фінансування для підвозу учнів.
    Для того, щоб допрофільне навчання забезпечувало оптимальні умови для розвитку пізнавальних та професійних нахилів, здібностей та потреб учнів, необхідно дотримуватись принципів особистісно-орієнтованого навчання , вдосконалювати матеріально - технічнну базу, підвищувати фаховий рівень вчителів, враховувати освітні запити батьків та учнів, забезпечувати психологічну підтримку запровадження допрофільного та профільного навчання .

    ОтветитьУдалить
  15. На нашу думку профільне навчання в сільській однокомплектній школі не є ефективним. Причини полягають в слабкій матеріально-технічній базі, відповідному кадровому забезпеченні, малій наповнюваності класів, що не дає можливості в повному обсязі задовольнити потреби кожної дитини.
    Вважаємо, що для таких шкіл,як наша, оптимальним варіантом є навчання за універсальним профілем

    ОтветитьУдалить
  16. 1. Організація профільного навчання у Петропільському НВК є ефективною. Навчальний заклад на 92 % забезпечено відповідними кадрами,постійно проводиться робота над покращенням матеріально-технічної бази. Якісна допрофільна підготовка дає можливість учням свідомо обирати профіль.
    2. Майбутнє профільного навчання у покращенні роботи округів, створенні опорних шкіл з відповідними напрямками.
    3. Обсяг в навчальних планах природничо-математичних та гуманітарних предметів -- на розсуд навчального закладу. Але кількість відповідних годин має задовольняти освітні потреби старшокласників незалежно від того, який профіль вони обрали.
    4. Держава не має права позбавляти сільських дітей можливості отримання повної загальної середньої освіти за місцем проживання. Майбутнє профільної освіти в сільській місцевості -- у створенні опорних шкіл, з організацією підвозу учнів та незалежно від наповнюваності класів.

    ОтветитьУдалить
  17. Профільне навчання в загальноосвітній школі створює реальні умови для професійного самовизначення кожного учня, сприяє рівному доступу до якісної освіти різним категоріям учнів відповідно до їхніх індивідуальних схильностей та потреб. Упровадження профільного навчання сприяє збереженню українського села, що є досить актуальним питанням сьогодення. Профільне навчання розглядається як засіб диференціації та індивідуалізації навчання, тому обов’язково враховуються інтереси, схильності, здібності учнів, створюються умови для освіти дітей відповідно до їхніх професійних інтересів та намірів щодо вибору життєвого шляху . Профільному навчанню повинне передувати допрофільне, яке організоване в навчальних закладах району поглиблене вивчення окремих предметів, введення курсів за вибором, профільну орієнтацію та інформаційну роботу.
    При впровадженні профільного навчання в школах необхідно керуватись не лише сьогоденним прагненням покращення рівня підготовленості випускників, а й дивитися на дальню перспективу, співпрацювати із центрами зайнятості, вивчаючи ринок професій. Одним зі шляхів вирішення проблем сільських шкіл є створення навчально-виховних комплексів з дошкільними відділеннями. НВК забезпечує розвиток дошкільної та загальної освіти в малочисельній сільській школі, що дозволяє втілити в життя ключові ідеї сільської школи.
    Педагогічні працівники Відраднівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів вважають, що профільну освіту в сільській школі допоможе створення опорних шкіл в окрузі, де буде організовано підбір педкадрів, створена матеріально - технічна база профільної освіти, та організований чіткий підвіз учнів

    ОтветитьУдалить